پایان نامه رشته علوم تربیتی
برای راهنمای بیشتر و مشاهده فهرست کلی مطالب بر روی لیست همه فایلها کلیک کنید.
تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد.

بررسی ساختار و عملکرد فیبر نوری

دسته بندی : مقالات 1

تعداد صفحات : 96 صفحه

پروژه حاضر به بررسی ساختار و عملکرد فیبر نوری پرداخته است. فیبر نوری یا تار نوری (Optical Fiber) رشتهٔ باریک و بلندی از یک مادهٔ شفاف مثل شیشه یا پلاستیک است که می‌تواند نوری را که از یک سرش به آن وارد شده، از سر دیگر خارج کند. فیبر نوری داری پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی می‌باشد، با فیبر نوری می‌توان داده‌های تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد. امروزه مخابرات فیبر نوری، به دلیل پهنای باند وسیعتر در مقایسه با کابلهای مسی، و تاخیر کمتر در مقایسه با مخابرات ماهواره ای از مهمترین ابزار انتقال اطلاعات محسوب می‌شود.

از لحاظ کلی، دو نوع فیبر وجود دارد: تک حالتی و چند حالتی. فیبر تک حالتی یک سیگنال نوری را در هر زمان انتشار می‌دهد، در حالی که فیبر چند حالتی می‌تواند صدها حالت نور را به طور همزمان انتقال بدهد. سیستم‌های مخابرات فیبر نوری گسترش ارتباطات و راحتی انتقال اطلاعات از طریق سیستم‌های انتقال و مخابرات فیبر نوری یکی از پر اهمیت‌ترین موارد مورد بحث در جهان امروز است. سرعت دقت و تسهیل از مهم‌ترین ویژگی‌های مخابرات فیبر نوری می‌باشد. یکی از پر اهمیت‌ترین موارد استفاده از مخابرات فیبر نوری آسانی انتقال در فرستادن سیگنال‌های حامل اطلاعات دیجیتالی است که قابلیت تقسیم‌بندی در حوزه زمانی را دارا می‌باشد.

اگر فیبر نوری را برش عرضی بزنیم متوجه ساختار سه لایه آن می شویم. این سه لایه به ترتیب از درون به بیرون برابرند با: ۱) هسته ۲) غلاف ۳) روکش خارجی.فیبر نوری از پالس‌های نور برای انتقال داده‌ها از طریق تارهای سیلکون بهره می‌گیرد. یک کابل فیبرنوری که کمتر از یک اینچ قطر دارد می‌تواند صدها هزار مکالمه صوتی را حمل کند

برای تولید فیبر نوری، نخست ساختار آن در یک میله شیشه‌ای موسوم به پیش‌سازه از جنس سیلیکا ایجاد می‌گردد و سپس در یک فرایند جداگانه این میله کشیده شده تبدیل به فیبر می‌شود. از سال ۱۹۷۰ روش‌های متعددی برای ساخت انواع پیش‌سازه‌ها به کار رفته‌ است که اغلب آنها بر مبنای رسوب‌دهی لایه‌های شیشه‌ای در داخل یک لوله به عنوان پایه قرار دارند.

چکیده

مقدمه

فصل اول: فیبر نوری

فیبر نوری در ایران

فیبرهای نوری نسل سوم

انواع فیبر نوری

کاربردهای فیبر نوری

فن آوری ساخت فیبرهای نوری

روشهای ساخت پیش‌سازه

مواد لازم در فرایند ساخت پیش‌سازه

مراحل ساخت

فیبر نوری چیست؟ ساختار فنی آن چگونه است؟

مزایای فیبر نوری

مزایای فیبر نوری در مقایسه با سیم‌های مسی

آیا استفاده از فیبر نوری معایبی هم دارد؟

استفاده از فیبر نوری چه تاثیری در گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات دارد؟

فیبر نوری چه کاربرد‌های دیگری دارد؟

شبکه ملی فیبر نوری

فصل دوم: سیستم‌های مخابرات فیبر نوری

سیستم مخابراتی پایه

مدولاتور

تزویج کننده‌های کانال (ورودی)

کانال اطلاعات

پردازشگر سیگنال

محاسبه سطوح توان بر حسب دسی‌بل

فصل سوم: طبیعت نور

طبیعت ذره‌ای نور

مزایای تارها

کاربردهای مخابرات تار نوری

خلاصه

فصل چهارم: ساختارهای مخابرات

برج های خود پشتیبان

سازمان ماهواره ای ارتباطات

شرکت PANAMSAT

اتحادیه ارتباطات تلفنی بین المللی ITU

کنسول ITU

بخش ارتباطات رادبویی

منابع

بررسی ساختار و عملکرد فیبر نوری
خرید و دانلود | 57,000 تومان
گزارش تخلف به پلیس سایت
محصولات مرتبط